Cookie gebruik

TYR maakt gebruik van cookies, zodat we je bezoek op onze website zo goed mogelijk kunnen optimaliseren. Als u doorgaat gaan we ervan uit dat u instemt met de cookies op onze site.

De winkelwagen is leeg
Naar de kassa
 
Terug TYR Benelux   /   TYR Warriors   /   TYR Warrior   /   Donald Hillebregt

Producten

 
 
 
 
Cadeaubon
 

Nieuwsbrief

 
Ontvang nieuws en aanbiedingen in je e-mail
 

Donald Hillebregt

Interview

(2014-05-15) Donald is een triathleet bij het Protriathlon Team in Sittard. Sinds drie jaar is hij echt actief in de triathlon en zijn doelen zijn gezet op de Olympische Spelen in Tokyo. TYR helpt hem daar graag bij! 

Volledige naam: Donald Hillebregt         

Geboortedatum: 18-11-1992

Begonnen met triathlon: mei 2011

Traint bij: Jordi Meulenberg met als co coach Sander Berk          

Relatie: heb een heel leuke vriendin

Motto: be bold or italic, never regular

 

Wat is je persoonlijke doel in je (sport)carrière?

Mijn doel is Olympisch kampioen worden en podiums in de WTS halen, en dus de beste triatleet op de olympische afstand te worden!

 

Het kan niet elke dag goed gaan. Wat doe je om gemotiveerd te blijven?

Als eerste is het mooie aan triathlon dat je 3 sporten traint, waardoor als een ochtend (zwem)training niet lekker gaat je altijd nog wel een loop en/of fietstraining heb in de loop van de dag die meestal wel lekker gaat. Maar als een training echt k*t gaat, of je een week hebt met alleen maar duurritten in de regen ga ik altijd aan mijn doel denken, en mezelf herinner waarom ik die training doe. Dan gaat het erna altijd alweer lekkerder, maar vaak heb ik zo’n moment niet. Ik vind trainen toch een van de heerlijkste dingen die er zijn!

 

Hoe goed zijn je ouders in zwemmen / sport?

haha, beide komen aan de overkant van een zwembad. Maar voor de rest is mijn moeder vroeger erg goed geweest als midden-lange afstand loopster in Nederland. M’n vader is altijd al een erg fanatieke wielrenner. Hierdoor kwam ik als zwemmer toch meer in aanraking met die sporten en dat maakte de stap naar de triathlonsport een minder grote sprong in het diepe. Tegenwoordig is mijn moeder nog recreatief actief in de sportschool, zwembad en op de racefiets. M’n vader is tegenwoordig nog fanatiek actief in het veteraren peloton op de racefiets. Hij schaatst en zeilt (met onder andere mij) op de catamaran ook nog ernaast, maar je zal hem niet snel in een zwembad zien.

 

Een dag waar je niet hoeft te trainen ziet er zo uit:

Als eerste uitslapen, en dan zonder een wekker te zetten. Heerlijk blijven liggen in bed totdat je helemaal wakker bent. Als ik eindelijk het gevoel heb dat ik echt niet meer kan doorslapen kom ik rustig uit bed, eet ik mijn ontbijt (of al brunch) op. En dan doe ik liever nog wel iets in de middag als het weer het toelaat,  even naar de zee als ik bij mijn ouders ben, met vrienden iets doen of met m’n vriendin bijvoorbeeld een terrasje doen. En als er nog tijd over is op zo’n rustdag probeer ik wat aan mijn studie  te doen. Zolang alles maar heel relax gaat op zo’n dag.

 

Als je iedere plek op aarde mocht kiezen om op trainingskamp te mogen gaan, waar zou je heengaan en waarom?

Oef een moeilijke, ik heb niet echt een plaats waar ik perse op trainingskamp zou willen gaan. Ik kom nu al steeds op de mooiste plaatsen. Maar misschien alvast verkenning in Tokyo voor 2020, maar anders denk ik toch naar noord Spanje. In de heuvels rond Girona reed in de eerste echte ritten op de racefiets voordat ik begon met triathlon,  en nu nog steeds denk ik dat je echt perfect zit daar voor een fietsstage. Voor de rest ben ik nu al op mooie plekken geweest, maar zijn er nog genoeg landen in de wereld waar ik nog niet ben geweest wie mij wel wat lijken: Nieuw-Zeeland, de Verenigde Staten en nog is naar Zuid-Amerika ergens.  Maar ook ben ik nu alleen nog in China geweest in Azië, daar wat meer landen zien lijkt me ook super. Denk dat ik daar allemaal ook wel kom als ik nog verder in mijn sportcarrière kom.

 

Wat zit er in je TYR tas?

Voor een wedstrijd: een triathlon pakje en reserve triathlon pakje, een (TYR) zwembril en een reserve badmuts, een wetsuit (de Freak of Nature), fietsschoenen, helm en sportbril, paar hardloop schoenen. Busje baby poeder om in mijn schoenen te strooien om makkelijker erin te glijden, en elastiekjes om fietsschoenen vast te maken op de fiets. Beetje vaseline of anders iets om te smeren op de plekken die normaal schuren, kleding om warm te blijven voor de start en natuurlijk wat sportvoeding en bidons met sportdrank.

 

Hoe ziet een reguliere week er voor jou uit?

Ik train normaal gesproken 6 dagen intensief en heb dan een dag waarin ik niet of bijna niks train, wat meestal de zondag is. Ik train in een normale trainingsweek tussen de 25 en 30 uur, waarbij ik meestal 3 soms 4 keer per dag train. Dit verdeeld over de 6 dagen train ik gemiddeld per dag zo’n 5 uur. Normaal bestaat dan zo’n dag uit s‘ ochtends 1,5 uur zwemmen, dan rusten. Dan meestal een rustig lange fiets of loop training en dan later op de middag nog een 3e training van lopen of fietsen met wat meer accenten erin, soms nog met een 4e stabiliteits- en romptraining erbij. Ik doe dan ook ernaast ook nog op de Universiteit Maastricht de studie fiscale economie. Gelukkig kan ik deze studie halftijds doen waardoor ik normaal gesproken maar 4 (verplichte) contact uren heb in een week verdeeld over 2 dagen. Dit kan ik tot nu toe nog mooi combineren met mijn sport!

 

Triathlon is een zware sport. Hoe voorkom je blessures?

Als ik eerste probeer ik blessures te voorkomen door preventief stabiliteit oefeningen te doen om spieren sterker te maken die normaal gesproken klachten kunnen geven. Ten tweede probeer ik de medische staf in het NTC ten volle te gebruiken als ik toch wel een pijntje heb wat ik niet vertrouw. Hierbij is het dan snel naar fysio gaan en als het langer als duurt is gelijk door naar de sportarts. Triathlon is nou eenmaal een sport die erg belastbaar is, maar naar mate ik een meer ervaren triatleet word begin ik ook zelf in te kunnen schatten of je met iets door kan blijven lopen. Maar als ik iets niet vertrouw sla ik liever een training over of doe ik ‘m rustiger, want je kan meer verliezen als je iets echt stuk maakt!

 

Wat is er zo bijzonder aan onze gave wetsuit “Freak of Nature”?

Kort gezegd: zoveel! Voor mij is het beste wetsuit vooral omdat ie zo erg flexibel is. Toen ik ‘m de eerste keer aanhad stond ik versteld hoe bewegingsvrij ik erin was. Ik was gewend dat je moeite moet doen om je armen boven je schouders te krijgen in een wetsuit. Maar in de Freak kostte het me gewoon geen moeite, alsof ik eigenlijk geen wetsuit aan had. Deze flexibiliteit merk je heel erg als je er mee zwemt, omdat het hele wetsuit van dit spul is gemaakt rekt ie gewoon helemaal met je mee als je zwemt waardoor ik niet meer mijn techniek moet aanpassen als je een wetsuit aan heb. Voor de rest zit er op juiste plekken compressie waardoor je echt helemaal strak erin staat, gewoon perfect.  Ik denk echt dat het beste wetsuit is ter wereld.

 

Razendsnelle vragen:

Zee of zwembad?
Zee, openwater is toch fijner

Op je buik of rug?
Buik

Banaan of energiereep?
Energie reep, hou niet zo van bananen

Cozy Friday of lazy Sunday?
Lazy sunday

Zoomers of paddles?
Paddles, geen fan van benen zwemmen

Ochtend of avond training?
Avond, ben niet een ochtend figuur


 
 

Zwemkleding en materialen voor zwemmers en triathleten!

Het zwemmerk TYR is vernoemd naar de mythische Noorse god van de overwinning. TYR staat voor moed en overwinning. Opgericht in 1985 in Amerika. TYR maakt zwemkleding en alles wat met zwemmen te maken heeft, voor zwemmers, door zwemmers. 

TYR werkt continu gepassioneerd aan nieuwe innovaties en designs voor zwemmers op wedstrijdgebied, maar ook voor de vrije tijd zwemmers. 

 

TYR Benelux

Klantenservice »
Maattabel »
TYR Warriors »
 

Over TYR »
Voorwaarden »
Cookiesbeleid »